Solar diety vrede I det 21. århundrede

Solen er chefen for solsystemet. Ifølge Vedaerne solen vækker os om morgenen, så vi handler rammende alle gennem dagen. Solen siges at være det &'; soul &'; af alle objekter løsøre og fast. Inden hele kosmos solen bevæger sig om &'; mystisk &'; og er et tavst vidne af aktionerne i alle levende væsener. I den græske sprog solen kaldes “ Helios &" ;. Det betyder, at der er strålende og strålende i naturen. Denne udstråling af solen er, men en manifestation af den intense uendelige energi, det huser inden sin kerne væsen. Det er på grund af dette, at livet opretholder på planeten Jorden. Ifølge moderne videnskabsmænd, at kugle af strålende lys set af os og kaldes solen manifesterer visse bevægelser. De til gengæld manifestere sig som flammer og sorte pletter eller solpletter.

Ingen tvivl solen dominerer gigantically i vores solsystem, og alligevel er det en simpel stjerne med henvisning til galaksen, hvor den eksisterer. Afstanden mellem solen og vores jord er 1,4 milliarder og 9,6 millioner kilometer. På trods af denne sol stråler tage blot 8 minutter til at nå vores planet fra solen. Diameteren af ​​solen er 1,3 millioner og 92 tusind kilometer. Fra vores synspunkt, mens visualisere solen fra vores planet, det er meget svært at forestille sig solen til at være så meget mere gigantisk, tunge og flammende end vores jord.

Temperaturen i alle områder af solen ikke ligeligt fordelt . Overfladetemperaturen er 6000 grader Celsius. Det er solenergi, der er på arbejde bag solen &'; s lys og varme principper. Solenergi er den meget livskraft på vores planet Jorden. Som et resultat liv proliferates og opretholder på jorden. Denne solenergi er en manifestation af &'; nukleare &'; aktivitet af solen. I denne hydrogengas omdannes til helium. I solen &'; s kerne /centrale region inden for et sekund 564 millioner tons brint bliver konverteret til 560 millioner ton helium gas. Energi på 4 millioner tons brint manifesterer fra solen i form af sol stråler. Solen udsender 3,8 x 10 hævet til -26 joule energi /sekund i det interstellare rum.

I de sidste 5 milliarder år solen har været at omdanne luft omkring det ind solenergi, der er brugt op, når behovet. Dens temperatur på overfladen regionen også er ikke ligeligt fordelt. I solen &'; s fotosfæren temperaturen er 6000 grader celsius. Et lag af dens ukontrollerede atmosfæren er fotosfæren. Mellem disse 2 er et lag, hvis temperatur er 4500 grader. Dette er det &'; koldeste &'; region på solen. I løbet mellem påbegyndelsen og slutter af en solformørkelse det ses som en magnet fryse.

På overfladen af ​​solen, hvor temperaturen er mindre, og der findes kun koldt og mørkt gloominess kaldes Solpletter. Temperaturen af ​​et Sunspot er mindre end 2000 grader af temperaturen af ​​den nærliggende gas. Det er omkring 4000 grader celsius i fotosfæren. Disse pletter tendens til at bevæge sig som par eller mere i antal og deres liv spænder mellem et par dage og et par måneder. Disse Solpletter blev først opdaget af den store videnskabsmand Galilæa.

Solen aldrig kendt for at være musling og fredfyldte. Dette skyldes bevægelser i det altid eksistere. Disse bevægelser er så intens til tider flammer vises på solen &'; s overflade. Ifølge USA &'; s materiale videnskabsmand util- Norman Parlor en kontinuerlig strøm af hydrogenioner og helium ioner udsendes af solen. I denne strøm antallet af elektroner og protoner er ens. Det kaldes også solvinden, som har en hastighed på 1,26 til 2.880.000 km i timen.

Fra Solpletter sol flammer bryder frem i form af energi. Med sin tunge intensitet det spreder partiklerne i solvinden, som igen nogle gange krydser grænsen af ​​planeten Jorden og fremstår herovre. Disse energi partikler skaber intense magnetfelter på planeten Jorden. Som et resultat alle former for kommunikation kan blive fladtrykt til jorden. I det ydre rum sol flammer bliver spredt ud i milliarder af miles område. Indtil i dag sol flammer blev set i deres mest forrygende form på 28 Februar 1942, 19 November 1949, 13 sep 1971 og april 1990.

I slutningen af ​​det 20. århundrede, dvs i annoncen sol bevægelser år 2000 blev set igen i en mere intens form. I år 2000 e.Kr., dvs. 3. og 4. Mar sprængninger af intensiteten af ​​milliarder af brintbomber med potentiale på 100 mega tons det blev optaget på solen &'; s overflade. Som et resultat af dette var der en storm af UV-stråler i Earth &'; s centrale område. Ifølge denne berømte ydre rum videnskabsmand RS Srivatsava som et resultat af denne episode på den pågældende dag mellem 11:00 til 01:30 den generelle situation var meget dystre på grund af X-ray og UV ray storme, der slog ud på planeten Jorden

Ifølge USA &'; s. JM Køleskab og Dr RS Srivatsava der er 2 point på solen &'; s korona. Disse punkter kaldes 8882 og 8881. I nutiden disse punkter er pludselig blevet meget aktive. Fra begge disse punkter omkring 20 milliarder tons corona materiale udsendes som udgør en del af dens lager af stråler. Det har en hastighed på 3000 kilo meter /sek. På ethvert tidspunkt sin retning kan pege på Jorden. Normalt dens hastighed er 10000 gange mere. Blandt disse finder man gamma- og betastråler inkluderet også. Med henvisning til disse geologiske forekomster Delhi University &'; s videnskabsmand Prof Vishnu Bhatia har præciseret, at nogle gange jorden &'; s magnetfelt propaganderer høje energipriser partikler fra solen. For nylig en hændelse af denne type gentog sig, og jorden blev reddet fra stor fare.

Meget sjældent kan man se en destruktiv form for global turbulens, men på solen, de har indspillet endnu mere intens og skrækkelige agitation. Som et resultat af denne solplet baserede aktiviteter nå deres højdepunkt hvert 11 år. Til gengæld grund af denne tid og igen er der indtræffer en ændring i facon og form af sol baseret aura. Temperaturen af ​​meget følsomme magnetfelter findes på solpletter er mindre sammenlignet med andre regioner. I andre magnetfelter (andre områder) elektroner, protoner og ioniske elektriske felter bevæge sig langs snoede baner. Dette er grunden til 11 år rattet i solaktivitet marcherer fremad. Hvert 11. år denne aktivitet når sit højdepunkt. På 24 apr 1990 e.Kr. under en sådan en sol agitation blev det bemærket, at visse materialer af NW-regionen i solen havde skilt hurtigt. Disse materialer har spredt sig i en afstand af 1 mio kilometer fra solen.

På grund af høj aktivitet af solpletter på en gennemsnitlig man bemærker udseendet af en multi farvet polær aura. I Nordpolen dette lys kaldes Aurora Borealis og på Sydpolen det kaldes Aurora Austrealis. De elektriske partikler af magnetiske storme udsendes af solpletter få tiltrukket de magnetiske regioner i Jorden. Som et resultat kan man se smukke scener i relation til lys på Earth &'; s Polar region. Strålerne udsendes fra sol turbulens nå Earth &'; s ionosfæren. Som følge jorden &'; s magnetiske områder bliver påvirket af det. Den højeste intensitet af sol agitation skaber yderligere turbulens på Earth &'; s ionosfæren. Til gengæld er der en større sandsynlighed for magnetiske storme manifesterer på Jorden. Hvad er så ensues er en obstruktion af radiobølge-transmissioner, og der er således mulighed for kaos i levering af elektricitet. Vores jord har oplevet denne alvorlige situation umpteen antal gange allerede. Disse geologiske forekomster havde ødelagt de elektriske forsyninger af mange nationer. I Canada de Hydrocubic elektriske maskiner var blevet knust, og i timevis mange regioner i Canada og USA måtte gå uden elektricitet i en vis tidsperiode.

På nuværende tidspunkt solpletter har været stigende siden 1996, og de nåede deres højdepunkt i marts 2000 AD. Når magnetiske bevægelser stige på solen ensartethed bemærkes i sin aura, men når magnetiske bevægelser falde mange farver ses i sin aura, spredt ud i inter stjernernes rum. En vejr videnskabsmand af USA &'; s “ National Oceanic og Atmospheric Administration &"; Mr. Gary Hackman fastholder, at de nuværende udbrud på Solens hjul og den deraf følgende dystre storm af stråler er gået nærheden planeten Jorden i en afstand af 0,15 millioner kilometer. Det skal ses som intet mindre end guddommelig nåde. Hvis dette ikke var sande kunstige satellitter, der er blevet oprettet i inter stjernernes rum og deres afhængige institutioner ville have været mål for en af ​​de frygteligste verdens katastrofer.

Alle sådanne sol bevægelser /aktiviteter indikerer en nært forestående udbredt forandring i verden. Fremtrædende verdens forskere mene, at på grund af sådanne bevægelser vil en stor forvandling behørigt være vidne verden over. De siger, at formen af ​​jorden uden tvivl vil ikke ændre, men at naturen vil omdanne i det hele taget. Dette kan også ses som en form for transformation af det 21. århundrede, som vil indvarsle en ny æra

fremtidige tendenser

1. Core Dele af Imponerende Seo
  2. Fem bil ændringer for Extreme Fuel Efficiency
  3. Hvorfor Privacy på internettet kan tilbyde sikkerhedsrisici
  4. Organisering efter en Krise ... ligesom filmen JAWS!
  5. Vide mere om plastaffald GENBRUG
  6. 5 måder at dræbe din Telesummit
  7. Design på shirt Contest
  8. Fordele ved videokonferencer i uddannelse
  9. I slutningen af ​​en karriere, som vi kender dem
  10. Reverse Phone Directory - hvordan man bruger det effektivt - 1114
  11. Marts 2015 en intens Cosmic Dance
  12. At finde et slogan, der virker for din virksomhed
  13. SOLAR ELLER Savita guddom vrede OVERBLIK I DET 21. ÅRHUNDREDE
  14. Vigtigheden af ​​Follow-Through
  15. Humanisme
  16. Fremtiden er ... ????
  17. Vil forretningsregler verden?
  18. Forex Signaler service - den vellykkede måde at handle